Słów kilka o skuteczności reklamy graficznej

Wielu z nas zadaje sobie pytanie: „Po co mi reklama graficzna, skoro już mam wizytówkę swojej Firmy w serwisie?” Poniżej postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Szereg badań marketingowych dotyczących powodów decyzji zakupowych konsumentów, wskazuje na skuteczność internetowej reklamy graficznej. Obok poleceń znajomych oraz indywidualnych preferencji konsumentów, to właśnie reklama graficzna jest najskuteczniejszym sposobem zachęcenia potencjalnego klienta do zakupu.

Analizy zachowania użytkowników odwiedzających serwis lubelskiefirmy.pl, pokazują, że punkty najbardziej przyciągające uwagę użytkowników to:

  • Mapa firm,
  • Slider z logotypami,
  • Banery graficzne.

Dopiero później użytkownicy przeglądają wizytówki firm w katalogu.

Wchodząc na stronę naszego serwisu, użytkownik szuka konkretnej usługi i produktu. Z natury każdy z nas nie lubi skomplikowanych, niekończących się poszukiwań. Ogrom możliwości wyboru nas przeraża i zniechęca. Paradoks ten przedstawia prawo Hicka. Parafrazując to właśnie prawo, im więcej możliwości wyboru ma klient, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że dokona wyboru.

To właśnie reklama graficzna Twojej Firmy ułatwi użytkownikowi ten wybór! Kto z nas woli przeglądać oferty setek firm, zamiast przejrzeć ofertę tylko jednej, podsuniętej nam na przyjaznej grafice? Użytkownik odruchowo klika w reklamę, jeżeli ta jest atrakcyjna graficznie, a jeżeli tylko usługi trafiają w jego potrzeby to się na nie decyduje.

Na zakończenie przytoczymy słynny cytat Henry’ego Forda:

„Rezygnacja z reklamy w celu zaoszczędzenia pieniędzy jest jak zatrzymanie zegara, aby zaoszczędzić na czasie”

Zespół lubelskiefirmy.pl